5 redenen om deze blog te (blijven) volgen

1. Vreest niet: de leestips blijven. Dit weekend pakken we zelfs echt uit met The luminaries van Eleanor Catton. Da's niet min, toch? Handigheidshalve (en eenvoudigheidshalve) zetten we voor een boekentip "lezen:", dan kan je de rest overslaan.

2. Maar dat is ook een beetje jammer, want het belooft nog heel leuk te worden hier bij theetante. Een nieuw levensjaar lonkt en dus geef ik mezelf de opdracht verhalen in mijn eigen huis te ontdekken. Denk: historische sensaties en persoonlijk gemijmer. En bovendien: je kan gewoon meedoen!

3. Elke week neem ik een doodgewoon voorwerp onder de loep, op zoek naar het verhaal erachter. Een eerste probeersel staat hieronder, over de speelkaart. Verbazingwekkend wat je allemaal ziet als je goed kijkt! Maar misschien zie jij nog wel veel meer?

4. Ik daag mezelf ook uit met een rare vraag. Wat is het meest ouderwetse wat ik in huis heb? Wat komt er van heel ver? Telkens met een antwoord natuurlijk. En ik ben ook heel nieuwsgierig naar jullie vondsten.

5. En als ik onderweg een gek woord tegenkom, een gouden tip of iets anders leuks, dan gooi ik het er voortaan gewoon op. En dat geldt ook voor jullie: reacties zijn meer dan welkom!

Kortom: als morgen mijn veertigste levensjaar aanbreekt, heb ik heel wat om naar uit te kijken!

Reacties

  1. Theetante, ik probeer al vaker een reactie te plaatsen, maar ik zie het nooit in beeld verschijnen. Ik probeer het gewoon nog een keer: alvast van harte gefeliciteerd met het nieuwe levensjaar! En reken maar dat ik dit blog blijf volgen. (En overigens heel erg bedankt voor het melden van mijn eigen blog in de "sidebar". Levert fijn extra bezoekers op).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt! En ik ben heel blij met je reactie! Ik heb lang getwijfeld of ik niet gewoon zou stoppen, want de blog werd een beetje een moetje. Maar met die nieuwe rubrieken heb ik er weer een creatieve uitdaging bij.

      Verwijderen
  2. Als echte fan heb ik geen extra redenen nodig om dit blog te blijven volgen, Theetante, maar ik zal met belangstelling je nieuwe rubrieken lezen. Ook ben ik benieuwd naar je bespreking van The Luminaries. Ik heb het zelf net uit en ben druk bezig mijn gedachten erover te ordenen, wat niet zo denderend gaat nu ik aan het herstellen bent van een gemene buikgriep ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Word maar snel beter, Anna. Het is me wat met die ziektekiemen. Zowel moeder als echtgenoot zijn ziek, dus het wordt zelf confetti strooien vandaag. Blij dat je blijft, trouwens, want ik vond het wel een beetje een risico om te veranderen...

      Verwijderen
  3. Ik blijf ook zeker volgen Theetante! Gelukkige verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag, Theetante! Niet stoppen met schrijven! Ik kijk altijd ontzettend uit naar nieuwe blogposts, sterker nog, Theetante in boekenland is het enige blog waar ik apart naartoe surf als ik even lekker wil ontspannen op mijn werk. <3 Ik zit in een omgeving van mensen die niets met boeken hebben, en dan af en toe lekker kunnen meegenieten van de boek- en leespret van anderen is een waar hart onder de riem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Judith! Wat een lief berichtje! dat steekt mij dan weer een hart onder de riem! Ik blijf zeker verder bloggen hoor. Groetjes van theetante!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts