Zelfevaluatie (hopeloos verkikkerd, 2)


[Wat vooraf ging: weinig! Ferdinand, een sympathieke kikvors zoekt een vriendin om Valentijn mee te vieren. Maar eerst even nadenken]

"Reculer pour mieux sauter", dacht Ferdinand en hij onderwierp zichzelf aan een glasharde SWOT-analyse. Helaas focuste hij nagenoeg volledig op zijn eigen weaknesses en de externe threats, hetgeen zijn dag nu niet bepaald kleurde. Integendeel, Ferdinand kwam in een existentiële crisis terecht.

"Ik draai in cirkels rond", pruilde hij, "en ik bots tegen een glazen plafond. Ik zie het nu glashelder: ik ben in een vacuüm terecht gekomen. Ik heb nood aan frisse lucht, een nieuwe adem. Het glas moet weer halfvol worden, en niet halfleeg".

En Ferdinand concludeerde: "Ik ga morgen eens een pint pakken met mijn maat Dave, daar kikker ik altijd van op...."

[NVDR: Het concept van bovenstaande foto, alsmede de praktische uitvoering ervan, waren in handen van de zoon! No frogs were hurt during this photoshoot: de kikker kon regelmatig een luchtje scheppen en springt weer vrolijk rond]

Reacties

Populaire posts